Encyklopedia objawów chorób - alfabetyczny spis
 
 

Jak mężczyzna powinien dbać o siebie?

 

14 listopada 2013

|

Kategoria: Zdrowie mężczyzny

 
Jak mężczyzna powinien dbać o siebie?

Autor: shutterstock

Źródło: mail

Mężczyźni przez wiele wieków nie przykładali wagi do wyglądu czy też higieny osobistej. Jednak rozwój cywilizacji sprawił, że współczesny facet, by był atrakcyjny i odnosił sukcesy, powinien dbać o siebie.

Zazwyczaj to od kobiet wymagało się częstej higieny osobistej, golenia nóg czy też modelowania fryzury. Współcześnie jednak wymaga się wiele również i od mężczyzny. Zwłaszcza jeżeli chodzi o higienę osobistą. Brudny, otyły i zaniedbany facet nie jest atrakcyjny dla dzisiejszej kobiety i bardzo trudno będzie mu w ten sposób znaleźć drugą połówkę. Jeszcze nie tak dawno, kiedy mężczyzna modelował fryzurę czy też używał kremu do twarzy, było to czymś wręcz zabawnym, lecz sytuacja szybko się zmieniła, bo teraz jest to wymogiem. Samych mężczyzn można podzielić na dwa rodzaje. Pierwsi to faceci pracujący fizycznie, a drudzy to Ci, którzy większą część czasu spędzają za biurkiem.

Mężczyzna pracujący fizycznie

Ta część facetów powinna pamiętać zwłaszcza o higienie intymnej. Praca na budowie czy przy remontach wymaga sporego wysiłku, a jak wiadomo wraz z wysiłkiem człowiek się poci. Zapach potu nie jest przyjemny, a wręcz negatywnie odbierany zwłaszcza przez płeć przeciwną. Dlatego pierwszą i ważną zasadą jest regularna kąpiel. Jednak praca fizyczna niesie ze sobą i korzyści. Ciągły ruch i wykonywanie wielu czynności w pozycji stojącej czy klęczącej w zależności od wykonywanego zadania sprawia, że tacy mężczyźni nie muszą tak bardzo martwić się o swoje zdrowie fizyczne. Ciągły ruch powoduje, że pracują stawy, kręgosłup i mięśnie. Oczywiście, nadmiar pracy i dźwigania ciężarów może odbić się również negatywnie na zdrowiu. Wszystko musi być z umiarem. Nie ma sensu udawać wielkiego twardziela, po to tylko by udowodnić swoją wyższość. Zdrowia się nie kupi.

Ważna jest również dieta. Faceci pracujący fizycznie, powinni dostarczać swojemu organizmowi mnóstwo energii i witamin, po to, by mieć jak najwięcej energii w pracy. Niezbędny jest oczywiście również tłuszcz zwierzęcy. Potrzeba go więcej niż w przypadku osób, pracujących głównie w pozycji siedzącej. Warzywa i owoce to również mnóstwo witamin, które dostarczają kolejnej energii tak potrzebnej w pracy. Nie warto „dopingować” się alkoholem czy innymi napojami wysokoprocentowymi, na dłuższą metę nie przynosi to żadnych korzyści, wręcz przeciwnie sprawia, że organizm coraz szybciej się męczy, organizm nie potrafi odpowiednio się zregenerować przez noc, a w konsekwencji nie chce się nawet pracować.

Mężczyzna nie pracujący fizycznie

Druga część facetów, pracuje raczej w pozycji siedzącej. Ewentualnie nie wymaga się od nich pracy, wykonywanej typowo fizycznie. Do tej grupy można zaliczyć osoby pracujące za kierownicą czy za biurkiem. W ciągu dnia, spędzają wiele, wiele godzin w pozycji siedzącej. Cierpi na tym kręgosłup czy stawy. Wiadomo, że gdy człowiek jest młody to nie odczuwa wszystkich konsekwencji swojej pracy. Problemy pojawiają się wraz z wiekiem. Wtedy to zaczynają pojawiać się wszystkie bóle i konsekwencje np.: diety. Dlatego pierwszą ważną zasadą jest aktywność. Nie musi być to od razu sport w postaci piłki nożnej. Wystarczą ćwiczenia rozciągające w domu czy popularne bieganie. Dla fanów pływania najlepszym wyjściem jest zapisanie się na basen. Panowie, którzy posiadają rodzinę przy okazji mogą zapewnić jej rozrywkę. Wizyta na basenie czy bieganie, nie musi być też codziennością. Przebiegnięcie kilku kilometrów 3 razy w tygodniu, to będzie naprawdę wystarczająca dawka sportu, pozwalająca utrzymać odpowiedni stan zdrowia.

Kolejnym ważnym elementem jest dieta. W przypadku tego typu panów, jest ona bardziej wymagająca. Należy ograniczyć spożywanie produktów, które bogate są w tłuszcze zwierzęce. Nie oznacza to całkowitej rezygnacji, zwłaszcza wtedy, gdy są oni aktywni fizycznie. Jednak bardziej leniwa część panów, musi uważać na to co je. Tłuste produkty bardzo szybko mogą prowadzić do otyłości czy otyłości brzusznej, która wraz z wiekiem bardzo szybko może odbić się na zdrowiu. Lepiej zjeść coś tłustego tylko dwa razy w tygodniu. Nie dość, że lepiej smakuje i zje się z przyjemnością to dla mało aktywnego organizmu taka dawka powinna być wystarczająca. W gruncie rzeczy, to nawet nie ma kiedy tego spalać. Lepszym rozwiązaniem jest spożywanie produktów bogatych w tłuszcze roślinne, witaminy typu B, a zwłaszcza B12 i kwas foliowy. Nie dość, że organizm będzie odpowiednio zaopatrzony to i zyska na tym umysł, który powinien pracować bez szwanku.

Zdrowie, to jedyna rzecz, której nie da się kupić. Jeżeli samodzielnie się nie zadba o własne zdrowie, to nikt tego nie zrobi. Każdy powinien dobierać dietę względem swojej pracy i aktywności fizycznej, po to, by jak najdłużej cieszyć się tym darem.

 
 
Tagi: dieta dla mężczyzny, ćwiczenia dla mężczyzny, jak facet powinien dbać o siebie, mężczyzna a facet, facet a mężczyzna, ćwiczenia dla faceta, dieta dla faceta, facet a dieta, dieta a facet, mężczyzna a dieta, dieta a mężczyzna, facet pracujący fizycznie, facet nie pracujący fizycznie, dieta dla pracujących za biurkiem, choroby kręgosłupa, choroby stawów, praca w pozycji siedzącej, praca fizyczna, praca na budowie

Komentarze