Encyklopedia objawów chorób - alfabetyczny spis
 
 

Jak pielęgnować krocze po porodzie?

 

9 sierpnia 2013

|

Kategoria: Zdrowie kobiety

 
Jak pielęgnować krocze po porodzie?

Autor: Zandura577\'s

Źródło: sxc.hu

W sytuacji gdy rodzimy naturalnie krocze kobiety jest najbardziej narażone na dyskomfort oraz ból. W czasie porodu napór główki jest tak duży, że krocze pęka lub zostaje nacięte aby ułatwić cały poród.

Jak o nie dbać?

Bezpośrednio po porodzie, kobiety zazwyczaj odczuwają duży dyskomfort podczas siadania. Należy w tym czasie zmieniać pozycje swojego ciała by nie siedzieć cały czas! Niekiedy dzieje się również tak, że kobiety w małym stopniu odczuwają dolegliwości przy siadania, zazwyczaj jednak jest tak, że ten dyskomfort się pojawia i jest bardzo dokuczliwy w codziennym życiu. Zawsze można skorzystać z miękkiej poduszki do siadania, która zmniejszy ból pojawiający się wraz z siadaniem. Pomocne mogą być również zimne okłady z kostek lodu. Kostki lodu najlepiej owinąć w w jakąś tkaninę i delikatnie przykładać do krocza na kilka lub kilkanaście minut.

W celu szybkiego zagojenia się ran poporodowych należy krocze myć, wietrzyć oraz suszyć. Bardzo ważną rolę odgrywa w tym momencie codzienna higiena kobiety, która powinna podmywać się trzy do czterech razy dziennie. Do mycia najlepsze będzie delikatne mydło, szare lub płyn do higieny intymnej. Należy unikać kosmetyków perfumowanych oraz barwionych. Gdy podczas oddawania moczu dokucza Ci pieczenie to pamiętajmy o tym, aby spłukiwać je wodą. Podczas mycia należy zachować szczególną ostrożność, aby nie naruszyć szwów. Pamiętaj o tym, aby podcierać się i podmywać zawsze w kierunku odbytu. Bardzo ważne jest również osuszanie krocza za pomocą papierowego ręczniku lub chusteczek. Często należy zmieniać wkładki, ponieważ przestrzeganie zasad higieny jest w tym wypadku najważniejsze.

Jaką bieliznę wybrać?

W tym czasie najlepiej będzie jeżeli zrezygnujesz z bielizny i pozwolisz aby Twoje krocze odpowiednio się wywietrzyło. Do spania najlepiej jest wybrać koszule nocne, ponieważ pozwolą na wietrzenie rany. Na pewno należy unikać bielizny wykonanej ze sztucznych i nieprzepuszczalnych materiałów. Najlepsza będzie bawełniana bielizna., która będzie przepuszczać powietrze oraz majtki z siatki.

Ćwiczenia mięśni Kegla

W momencie gdy szybko chcemy wrócić do formy po porodzi kobieta powinna ćwiczyć mięśnie Kegla. Najlepiej ćwiczyć mięśnie Kegla jeszcze w czasie trwania ciąży jednak gdy zrobimy to tuż po porodzie to również nie będzie za późno. Ćwiczenia polegają na mocnym napinaniu mięśni pochwy oraz odbytu. Ćwiczenia te pobudzają krążenie w okolicy krocza a także przywracają odpowiednie napięcie mięśniom krocza oraz miednicy, dzięki nim kobieta szybciej wróci do formy i szybciej pozbędzie się problemów z pęcherzem.

Odpowiednia pielęgnacja szybko może sprawić, iż dolegliwości związane z ranami krocza ustąpią.
Należy pamiętać, że najważniejsze jest przestrzeganie podstawowych zasad higieny osobistej, ponieważ wtedy unikniemy zbędnych problemów i powikłań i szybko młoda mama wróci do formy.


Autor:

Agnieszka Puszcz



 
 
Tagi: nacięcie krocza, jak pielęgnować krocze po porodzie, krocze po porodzie, nacięcie krocza a poród

Komentarze